Detta kommer man fram till med sömniga polare ;)

Högmod
Girighet
Vällust
Avund
Frosseri
Vrede
Lättja
 
Någon som kan nämna vad dessa är?
Någon av er som känner dem dagligen?
Någon av er som tror att man hamnar i helvetet på grund av dem?
Jag vet vad dessa är och jag och en av mina killkompisar har pratat om dem väldigt mycket på senaste tiden om att de spelar ju ändå ingen roll vad vi gör för att vi hamnar ju i helvetet ändå.. Högmod kan även tolkas som fåfänga.. och jag tror att alla i dagens samhälle har någonslags fåfänga.. även om vi inte har samma sätt att se på vilken fåfänga är den som tar oss ner till dantes helvetesringar så tror jag att vi alla har minst en.
Girighet vet jag att de är väldigt många som har men samtidigt att de finns så otroligt många som anser att men ska vara givmilda och ge tillbaka om man får något gott så detta är en svår en. En männsika som har dagits ner i att jag bara vill ha mer och mer och mer är nog mer självdestruktiv än någon av de ovanstående skulle jag tro då de inte kan vara lätt att fina något som bryter de mönstret.
Vällust. Alltså seriöst den tänker jag inte ens beskriva då vi lever i ett samhälle som är präglat av sex och lustar.
Avundsjuka stor i alla de helga texterna världen över att man inte ska falla ner i utan att man ska skatta personen ifråga lycka då de har funnit något som du själv egentligen vill ha, men inte hjälper de att man dagligen läser hur människor bildar en fantasi om hur man ska se ut eller bete sig för att man har hittat någon som ser ut som man själv vill eller har en viss frisyr eller ett par skor eller ja kärlek eller vad som helst som men själv inte har.
Och frossa då.. Jag älskar att bara njuta av ett stort mål mat och även frossa i sötsaker därav mitt yrkesval till vissa delar.. men är jag verkligen ensam om de? i väst världen så är de ju ett känt faktum att fetma är ett växande problem och visar de inte i att Frosseri har satt en fast punkt i vårt samhälle?
Vrede finns de mer än de blir över i världen. Med allt från krig till vardags misshandel eller mord som pryder våra tidnings omslag så har nog vår värld aldrig sett så många människor som lider på grund av andra människors ilska och hämndlystenhet.
Och tro de eller ej men att gå med strömen, att vara likgiltig i allt du gör ger dig en enkelbiljett till helvetet precis som avundsjuka och girighet gör.
Så vad är de nu jag har analyserat? gett min insyn på?
De sju dödsynderna.
Alltid lika trevlig eller hur Kram från mig till dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0